Dolls

Firade ju som sagt nyår hos mormor och bestämde mig för att fotta hennes dockor.
I ett finskåp på övervåningen står ask på ask på ask travade. Små, genomskinliga
plastlådor med danska, handgjorda dockor. Alla dockorna är från Danmark, och
var och en har olika danska nationaldräkter på sig. Alla kläder är sydda för hand, och
nogrannt gjorda. Dockorna är välgjorda, och -enligt mig mycket vackra.

Samt 23 askar, varav ungefär hälften innehåller 2 st dockor.

En docka är ca 1 decimeter (10 centimeter).


Söta ^^

Som ni ser är de flesta flickor, men i vissa par är det Pojke-flicka.

När jag skulle kontrollera om armar och ben satt som de skulle,
upptäckte jag att de har strumpbyxor, underkläder och t.o.m underkjolar
av spets! Inget av detta syns ens. -välgjorda var ordet-










Söt <3








Ja, nu har du kollat på sista bilden. :)
Visst var de fina?
Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0